Sri Lanka 2019- besök från Sverige och planering för nästa säsong

Hej igen!
Efter några givande dagar i Dubai åkte vi till Sri Lanka igen. Mount Lavinia och samma lägenhet på stranden som sist. Vi älskar detta ställe även om vi fortfarande måste tjata och fighta för att poolen ska hållas ren osv. Inte många rutiner de lyckats få till de senste 1,5 åren.
vi varit här SUCK..... Inte en enda rutin faktiskt haha. Väldigt frustrerande..men sånt man måste lära sig att leva med och handskas med om man ska orka vara här.
Första veckan rullade på bra. Vi var nere på stranden..inne i Colombo och redan på fredagen fick vi finbesök från Sverige och Linda :)

Hon kom på fredagskvällen strax innan middag, Hon fick et glas bubbel i handen, en dusch och sedan bar det in till Colombo för middag och utgång. Det är hårt liv att komma till Sri Lanka ;)
Middag på The Circle som vår vän precis öppnat på Marine drive. God mat och lite drinkar.
Min goda vän Rosita från Malmö var även i Sri Lanka, så hon anslute med oss lite senare på kvällen.

Back on the beach..
 Och morgonrutinerna...
 Solnedgång från roof top..
 Så kom Linda :) middag på The Circle...

Lördagen spenderade vi i Colombo som vanligt. Shopping och lunch på Sugar Bistro & Winebar. Mycket trevlig eftermiddag. Syftet med denna vistelse är inte att resa och upptäcka massa nytt. Vi tar dagen lite som den kommer och njuter av att vara här. Det behöver inte alltid vara massa action och äventyr på agendan.

Lunch på Sugar Bistro..
 Happy happy..
 Poolbaren är öppen ;)

Veckan som kom beslutade vi oss för att ta oss några dagar ner till Hikkaduwa. Vi ville att Linda skulle få känna på hur man reser med stil här i Sri Lanka så vi tog morgontåget. Innan vi samlat ihop oss..hittat tuks att åka till stationen med och inhandlat lite frukost var vi sjöblöta av svett och ångrade oss redan lite att vi inte beställt en bil haha. Men men..nu skulle vi åka tåg!

Vi köpte 2a klass biljetter och gjorde oss redo. Trots dyrare inköp av biljetter fick vi snällt sätta oss på golvet och äta vår frukost. Inga platser överhuvudtaget. Efter mer än halva resan kastade sig Linda över några nyfunna sittplatser som i alla fall gjorde slutet av resan lite mer komfortabel.

Redo för lite tågäventyr..
 Redo..
 Comfort :D haha

Vår partner hade fixat en bra deal på ett hotell där vi checkade in för 2 nätter. Första intrycket var inget vidare. Men stället har potential. Stor pool, nyrenoverade rum och ett perfekt läge på stranden där man dessutom kan bada. Så allt som allt var vi nöjda med hotellet.

Middagen var över förväntan medan frukosten var rena katastrofen. Jaja..man kan inte få allt!
Vi spenderade första dagen på stranden med lite eftermiddags pizza och GT´s...sedan middag på hotellet. Vi fattade ett klokt beslut att gå ut och kolla Hikkaduwas nattliv vilket resulterade i några timmar på en strandbar med ett gäng trevliga danskar. Lyckad dag och kväll!

Utsikt från vår balkong..
 Poolöl :D
 Pizza beställd!!
 Lite fest på The Harbor..

Dagen efter var det dags för lite jobb och jag och pappa drog i väg i en tuk för att besöka lite hotell och villor. Jättefina ställen..men kanske inte passar alla smaker. För oss är det viktigt att ha en bred palett med olika alternativ när det kommer till boenden. Vi har verkligen förstått vikten av att själva besöka så många hotell som möjligt.

Några timmar senare kom vi tillbaka trötta och välförtjänta av en kall öl på stranden. Vi tänkte strategiskt och beställde något supersnabbt och jätte enkelt, pommes, omelett och en portion kokta grönsaker. 1h senare kom vår kalla mat. Mina kokta grönsaker kom sist av allt. Grönsakerna skulle tydligen skördas innan de kunde tillagas haha. Aja..det var gott.
Vi körde på samma koncept som kvällen innan- Men vi var ganska trötta så det blev en relativt tidig kväll.
Hotellinspektion med fokus på Boutique Villas..
 Man får vara glad för det lilla...kokta grönsaker och Lion Lager ;)
 lite eftermiddagshäng...
 Hittade en kompis :)

Dagen efter drog vi tillbaka till Colombo. Idag kom även en annan kompis till Sri Lanka från Malmö. Anna Maria från Box Space. Vi körde en eftermiddag hos oss med pool häng och lite snacks på balkongen. Middagen tog vi nere på Sugar Beach. Jättetrevligt. Vi tjejer drog sedan ut på stan. Jag var ju tvungen att även visa Anna Maria hur Colombos nattliv ser ut haha. En mycket trevlig kväll. Min Goda vän Saad tog hand om oss. 1 kille 4 tjejer. Gick ingen nöd på honom :D

Gänget är redo för middag :)
 Middag på Sugar Beach..
 Chiller Room...
 Night out!

Det blev en ny vecka igen. Linda åkte hem och Anna Maria åkte vidare på egen hand. Vi Englundare åker förmodligen ner till Mirissa i morgon och kollar kollar läget, inspekterar lite hotell och kollar om stranden finns kvar ;)
Tiden går fort när man har kul..men vi njuter av varje sekund.
Vi håller nu på att planera för våra 2 kommande "aktiva semester resor" som kommer släppas innom kort. Troligtvis en i slutet av november och en i Februari/ march.
Vi laddar även för ytterligare några dagar i Dubai och Oman nästa vecka. Vi missade några saker sist och känner att vi lika gärna kan passa på att göra det ordentligt när vi ändå passerar. Sedan ska marknadsföringen för våra nya projekt och Dubai komma igång! Vi har väldigt mycket att göra..men tar det lite lugnt ...en sak i tagetb ;)
Hörs snart igen!!

Colombo - Hikkaduwa - Sri Lanka - Travelresearch - familje-trip - familjebusiness - livet som jobb - reseföretag