Hela företaget samlat- Finbesök från Sverige, liten roadtrip söderut, bröllop & födelsedagsfirande

Hej där!
Helgen var bra med utgång för ungdomarna både fredag, lördag och söndag.Efter den obligatoriska söndagsbrunchen åkte Sofia och Pelle söderut till Wadduwa på lite fest.
Vi andra var hemma på balkongen, festade på popcorn och lyssnade på musik! ( Vill tillägga att Spotify var upptagen hela kvällen..suck)

Soluppgång över Colombo från vår balkong...

Veckan fortsatte med  möten för grabbarna på lite IT-företag och lite annat smått o gott. Dagarna går fort när man har roligt!  Dagarna ser ut som följande: Först träning(inte så roligt kanske, men behövligt)! sen frukost och jobb, ev ett eftermiddagsdopp i poolen! Vi varierar oss med middagen, antingen hemlagat eller något på en av strandrestaurangerna.

Träningen börjar med löpning 10 våningar till takterassen där gymmet ligger..

I torsdags kom Sofias kompis Alexander med flickvän Jennie, jättekul!
Vi tog lite lunch på Mount Breeze när dom kom, ett dopp i havet mm och avslutade dagen med middag  på Sugar Beach!
På fredagen åt vi frukost på Mount Lavinia Hotel...sedan spenderade vi flera timmar vid poolen, det var Alex födelsedag, fint väder och trevligt hade vi det.
Vi skildes åt ett par timmar, handlade och förberedde kvällens festligheter.
Det kom lite folk hit som Sofia sagt till så det blev en mysig kväll på balkongen med goda "bites", musik och glada skratt innan alla utom vi äldre drog in till Colombo "by night"!

Alex födelsedagsfrukost..
 Poolhäng..
 Balkonghäng..innan gästerna kom..

Nästa dag spenderade hela familjen i staden med lite shopping, vi är nämligen bjudna på ett bröllop om ca en vecka! Ska bli mycket intressant att gå på. Denna gång tog vi inte med oss så mycket finkläder så vi var tvugna att kolla in vad som fanns!

Vi tog en god lunch på Sugar Bistro innan vi åkte hemåt.
Så var det dags för brunch igen!Oj! Oj!  Vi fick sällskap denna gång av Alex och Jennie med mycket bra service!
De åkte vidare söderut och efter ett par dagars jobbande åkte även vi söderut till Unawatuna Beach. Närmare bestämt på onsdagen efter att vi lagt ut fina erbjudanden till Maldiverna.

Obligatoriska lördagslunchen på Sugar Bistro
 Den ännu mer obligatoriska brunchen..
 Roadtrip söder ut..

Vi hittade varandra och intog en middag på stranden. Ett par till strandställen blev det innan vi gick i säng...kanske ett ställe för mycket? Dagen efter skulle Alex och Jennie inta Yoga kl 08.00 på morgonen på deras hotell...Jennie blev ursäktad eftersom hon blev sjuk....men Alex hade andra ursäkter.. haha
Efter frukost blev det promenad med bad på stranden.

På em åkte fem av oss till Galle.
Sofia Pelle och Alex åkte vidare till ett lägenhetskomplex i närheten som ägs av en kille som Sofia känner...vi skulle kolla in hans nya projekt som kanske kan vara intressant för framtiden!
Vi sammanstrålade I Galle Fort och tog en lunch och ett bad innan vi åkte tillbaka till Unawatuna.

Utsikt från vårt hotellrum..
En öl på stranden efter att vi hittat vårt hotell..
 Unawatuna Beach..
 Eftermaten öl..
 Fest eller??
 Galle Fort...promenad..
 Den berömda fyren...

Fredag morgon åkte vi tillbaka till Mount Lavinia för att gå på bröllop på kvällen. Det var en väldigt intressant och trevlig kväll, vi har aldrig varit bjudna till ett bröllop i detta land! Vi var tillsagda att vara på hotellet där bröllopet skulle äga rum kl 18.00.
Inte ens bröllopsparet var där..suck! Endast familjen Englund stod där och väntade...
Vi intog baren för en drink... När drinken var slut gick vi upp till salen där vi fortfarande var först. Vi satte oss vid det enorma bordet helt själva och inväntade resterande gäster. Bröllopet började 3h efter att vi intagit hotellet....efter alla dessa år har vi tydligen inte lärt oss att ingen kommer i tid i Sri Lanka...inte ens till sitt egna bröllop...väldigt faschinerande...det var ett studiebesök som vi sent kommer att glömma kan vi säga!

Time för bröllop! Taggade var vi..
 I väntan på att andra gäster skulle komma
 Vi var helt klart först på plats..
 Vi var glada ändå..
 Väldigt tjusigt bröllop..

På lördagen åkte Sofia och mamma Helena in till staden och mötte upp våra gäster (två familjer) som ska åka med oss i ett par veckor. Även Lasse och Pelle kom in så vi fick en trevlig eftermiddag på Galleface hotell!
Familjen Englund stannade i stan och åt middag på Noodles (en mysig restaurang på Cinnamon grand)!

Nu är det ny vecka och på lördag åker de äldre av familjemedlemmarna till Sverige och tar emot våren och sommaren. Kanske är vi tillbaka snabbare än vi tror.
Sofia och Pelle stannar till mitten på April då de åker till Dubai på en mässa. Det blir spännande och intressant.
På återhörande

Businesstrip - Galle - Road trip - entreprenörskap - familjebusiness - unawatuna - vardag utomlands