Veckorna utan päronen samt planering inför Dubai ATM ( Arabian Travel Market)

Hej hej!
Det är lite tomt här borta på andra sidan jorden nu när den äldre generationen åkt tillbaka till svedala...men det går inte direkt någon nöd på oss. Kankse lite ändrade rutiner...lite mindre strukturerat matintag och mindre sömn..men annars är allt som vanligt. Vi tränar på mornarna ...jobbar på dagarna och roar oss en del på kvällarna och helgerna.

Första helgen efter att vi blivit ensamma åkte vi ner till Bentota på lördagen. det blev en spontanyripp. Lunch, båttur på floden och lite midddag på det innan vi begav oss hem till Colombo igen. På söndagen gick vi på den obligatoriska brunchen...vi bytte ut våra kära föräldrar mot Angelina och Dammika. Dagen slutade inte riktigt efter brunchen utan fortsatte med konsert på stranden i Mount Lavinia och en fest på kvällen. Det var lite som en fredagkväll på söndagen. Men kul hade vi! :D

River trip i Bentota
 Njuter av naturen & Lion..
 Väldigt häftiga omgivningar..
 Brunch time..

Veckan efter fortsatte med jobb så gott det gick. Det skulle göras lite renoveringsjobb i ena badrummet i vår lägenhet vilket inte var helt optimalt för oss. Vi planerade våra dagar efter dessa lite ostrukturerade sri lankaners arbetstider vilket gick sådär. Vi spenderade tisdagen inne i Colombo på Coffe Bean där vi jobbade och drack Colombos dyraste kaffe. Vi passade även på att skaffa flygbiljetter till Dubai.

Vi ska nämligen nu på lördag åka på en av världens största resemässor i denna coola stad, ATM (Arabian Travel Market). Syftet är att nätverka, träffa nya potentiella partners..hitta lite nya ingångar och kanske hitta möjligheter att öppna en ny destination så småningom. Vi är verkligen supertaggade! Vi åker tidigt på lördag morgon och kommer tillbaka torsdagen efter. Vi känner en del folk i Dubai som jag hoppas kan hjälpa oss lite på traven, ingen av oss har varit där förut. Vår ena partner har även ett stånd på mässan som vi kan stå vid vilket känns tryggt.

Vi lyckats ordna boende på världens högsta hotell i anslutning till mässan vilket känns som kanske lite onödig lyx. Men vår partner lyckades förhandla fram en superdeal vi inte kunde säga nej till. Ska vi ändå till Dubai kan vi lika gärna göra det ordentligt :) Vi är båda väldigt spända..men en bra möjlighet att få öva på dessa typer av events samt att skaffa nya kontakter.
Gevora Hotel Dubai..
 Poolen..inte helt fel utsikt

Samma vecka hade vi även ett möte med en av Colombos största  affärsmän. Han har fastigheter och hotell lite överallt i Sri Lanka och är helt säkert en viktig kontakt för framtiden. Dom har en mängd olika projekt och aktiviteter som vi förhoppningsvis kan ta del av och marknadsföra. Mötet resulterade i drinkar och en fantastisk god krabbmiddag några dagar senare. En mycket bra vecka!

Nu har det lankesiska nyåret precis passerat och vi är nere i Mirissa på sydkusten för att fly undan det ändå helt döda Colombo. Det är förmoligen den tråkigaste veckan på hela året då allt är stängt...allt från matbutiker, barer, restauranger & nattklubbar. Det finns absolut ingenting att göra...plus att hela stadens befolkning åker upp i bergen eller bort från staden för att fira med sina familjer. Vi tog saken i egna händer och packade väskorna och drog till stranden Mirissa Beach. Angelina följde även med.

Mirissa Beach..

Det har varit sköna dagar med en del fest, sol, bad och god mat! Vi tog en utflykt till Secret beach som ligger en liten vandring från Mirissa Beach. Extremt svettiga tog vi en välförtjänt drink på en enda baren på stranden. Jag och brorsan beslutade nu att ta en till dag här nere när vi ändå är här. Vi jobbar från stranden vilket jag skulle säga är världens bästa kontor :D
Imorgon bär det av till Colombo igen. Vi ska göra de sista förberedelserna inför Dubai och jobba som vanligt.

King Coconut..bästa morgondrycken..
Margarithas...bästa eftermiddagsdrycken...
 Påbörjad vandring till Secret Beach...
 Riktig djungel..
 Äntligen framme...
 Lunch på Salt..

Vi hörs efter mässan!

Bentota - Businesstrip - Colombo Boat Show - Mirissa - Road trip - beachlife - familjebusiness - företaget på fickan - vardag utomlands