Roadtrip nr 3 ..Kirinda & hotellbesök

Hej!
Efter att ha fått njuta av vår ständigt återkommande söndagsbrunch åkte vi hem till vår mysiga lägenhet.Sofia packade väskan och inväntade sin kompis Angelina för att åka vidare till Bentota och fira en födelsedag med en av våra partners.
Vi andra la oss tidigt för att gå upp och hinna träna och äta frukost innan vi blev hämtade av en chaufför för vidare transport till Bentota där vi hämtade upp Sofia.Efter hennes frukost och en kopp te styrde vi bilen mot Kirinda.

Det tog några timmar för målet var inte nästgårds precis och alla vägar är som sagt inte jättebra!
Vi ville titta närmare på ett hotell som vi fått lite klagomål på och som vi inte har riktigt koll på. Det är ägarbyte på gång så det kändes helt rätt att åka och känna av stället.
Vi blev mycket bra mottagna och allt kändes helt ok!
En god middag väntade oss efter ett dopp i den fina poolen!

Den fina poolen...
 Stranden precis utanför hotellet..

De har en ny kock sedan i januari och han är verkligen duktig! Vi gick tidigt i säng för klockan ringde 05.00! vi åt frukost , den bästa omeletten hittills på Sri Lanka(lagom krämig med ost i), det gillar vi! Vi bokade en jeep och styrde mot Udawala och ett safari. Det blev en lång biltur dit och ett ganska kort safari men vi såg både elefanter, påfåglar, apor, vildsvin, krokodiler, örnar mm. så vi kände oss nöjda!

Frukt till frukost...
 Redo för safari..
 Nu kör vi..
 Elefanterna kom riktigt nära..
 fIIIIIn
Spanar efter flickor...

Tillbaka till hotellet och sen blev det en mysig promenad på stranden som är mycket vacker med klippformationer sand och små lugna "pooler" som man kan bada i. Vi hann även med en simtur i poolen.Efter lite eftermiddagsjobb på balkongen tog vi vår chaufför och besökte ett "beachcamp"  och fiskehamnen.Alltid bra att se lokaliteterna runt hotellet där vi placerar våra gäster.

Vi åkte tillbaka och jobbade vidare för att senare eller rättare sagt kl. 20.00 intaga en fantastisk barbeque på stranden. De som besöker detta hotell måste helt enkelt beställa denna måltid som intas på stranden så nära havet....!! vilken upplevelse. Den får man inte missa, det blir verkligen ett minne för livet!

Promenaddax..
 Solnedgången...
 Innan den fantastiska maten kom...svårt att ta bild i mörkret...
 Vår privata kock in action!!
 Fin solnedgång..
 Vackra Kirinda

Mätta och belåtna drog vi oss tillbaka till våra rum och fick spendera ännu en natt på detta mysiga ställe.
Det finns en del detaljer som behöver gås igenom och fixas till så vi tar det med ägaren som gärna vill ha feedback!

Efter simning i poolen, träning på stranden och en god frukost styrde vi bilen mot Tangalle för att besöka ett antal hotell. Både med bra och mindre bra resultat. Vi kan verkligen konstatera att det är väldigt bra med hotellbesök, så vi kan stå för allt vi säljer!
Det tog flera timmar hem till Mount Lavinia men chauffören var duktig och vi är väldigt nöjda med våra upplevelser

Tangalle
Goyanbocka Beach..
Hörs snart igen!

Businesstrip - Kirinda - Sri Lanka - Travelresesrch - entreprenörskap - familjebusiness - hotellinspektion - work from anywhere