Mount Lavinia och Sverige i sikte

Hej igen!
Egentligen var det meningen att vi skulle åkt på vår 5:e roadtrp och styra norrut, men vädret ville inte som vi så vi beslöt oss att skjuta upp denna trip till nästa gång vi kommer hit.
Träningen kändes lite tung denna morgon för mentalt var vi på resande fot! Men efter en god frukost på balkongen kändes det riktigt bra.

Vi kom hem från "Trinco" förra lördagen, så den helgen var över i ett nafs! Vi lagade soppa och laddade för den återkommande bästa söndagsbrunchen.
Veckan efter var det träning och jobb som stod på agendan.
Vi var "hemma" i lägenheten(förutom handling mm) i början på veckan och jobbade bl.a på en artikel som kommer ut i Expressen i december, den ska göra folk nyfikna och vilja åka med oss, Travel Reseach, till Sri Lanka och Maldiverna!

När vi jobbar som bäst..
"After work"
 Pool-häng..
 Solnedgång från balkongen..

På torsdagskvällen åkte vi till Ozo, ett hotell lite närmare Colombo, där vi åt en god middag på deras rooftop, njöt av utsikten och lyssnade på bra livemusik från det populära bandet Slipping chairs!

I lördags vilade vi från den vanliga träningen, Sofia tog en simtur i poolen och vi andra två tog en promenad på stranden, vi fick stanna ett par gånger och prata med folk vi känner! Det var länge sedan vi gick på stranden för vi har så bra faciliteter i lägenhetskomplexet.
Resten av dagen spenderade vi i Colombo, vi köpte lite kläder på "House of fachion" sen blev det lite lunch på "Sugar"!

Middag på Ozo..
 Några drinkar innan bandet började spela...
Poolen uppe på Ozo´s takterass..
 Slipping Chairs..
Njuter av livemusik..

Som vanligt åt vi soppa till middag för att riktigt kunna njuta av brunchen, sista tillsammans för denna gång (en av oss, Sofia åker till Sverige nästa vecka för att fira jul och nyår, men återkommer med brorsan i början på nästa år).
Vi andra åker hem några dagar senare för att umgås med familjen över jul och återkommer i Januari om allt fungerar som vi tänkt.
Nu jobbar vi vidare, snart är det högsäsong här och vi får många gäster i landet, kul tycker vi och våra partners.
Vi ser verkligen fram emot att återkomma till detta paradis i en alldeles snar framtid!