På sluttampen för denna gång, snart Sverige... för delar av familjen

Hejsan!
Sista eftermiddagen på stranden..för denna gång..

Sitter i vår fina lägenhet och skriver. I morgon bär det av hemåt(till Sverige) för mig(Helena) och Lasse.Sista veckan har gått väldigt fort, det är ju så när man har roligt!
Vi har haft fantastiskt tur med vädret denna gång, mycket sol och ganska lite regn. Nu blir det lite ostadigare här på västkusten så lite mer regn lär det falla men varmt är och förblir det.
Det var meningen att vi skulle ha gjort en liten roadtrip så här sista veckan och tittat på lite hotell men det kändes lite tight så vi sparar det till nästa gång.
Vi har varit här i Mount Lavinia, jobbat på och haft det bara bra! I början på veckan tog jag och Lasse det  lugnt för en liten förkylning hoppade på oss, vi var väl lite nedsatta i immunförsvaret efter den eländiga Denguefebern!
Det verkar som Sofia har klarat sig från just det i alla fall.
I torsdags kväll träffade Lasse en svensk kille som håller på med it, kan kanske bli något samarbete så småningom.
Sofia och jag tog oss in till Colombo och åt på den fantastiska restaurangen Noodles som ligger i hotellet Cinnamon Grand. Lasse hann tyvärr inte stråla samman med oss men det går inte att vara överallt.
Den fantastiska restaurangen Noodles...kanonbra mat och service

Fredag efter strandpromenad, frukost, arbete och lättare lunch åkte vi till Hotell Mount Lavinia för att träffa vår eventuellt nya partner för Maldiverna.
Efter några goda drinkar och en hel del prat åkte vi vidare till favoritrestaurangen La Voile Blanche för att få något till livs i våra magar!
Vi gick hyvsat tidigt till sängs för på lördagen var vi bjudna till Escapade vid Bolgoda lake av Suren som vi skrivit om tidigare, han äger både favoritrestaurangen och detta mysiga guesthouse!

Efter god lunch och dopp i poolen fick vi en härlig båttur runt en ö som han ev. kommer lägga beslag på.
Dit kan han skicka gäster på en dagstur,där de kan bada i poolen njuta av sol och solnedgång med picnic.Vi planerar att ha lite samarbete med Suren runt detta, exempelvis sätta ihop paket där gäster kan bo några dagar på Escapade vid sjön och ta del av diverse vattenaktiviteter som jetski-safari, fiske, båtturer och kanotpaddling... känns väldigt kul att kunna börja erbjuda detta till våra framtida gäster! En perfekt start eller ett perfekt avslut på semestern..

Surens fina Escapade..
 Utsikt från poolen..
Päronen på båttur..
 På väg..

På eftermiddagen bröt vi upp för det dukades till en privat barbeque som började ett par timmar senare.
Vi åkte hem gjorde oss i ordning och efter lite "balkonghäng" gick vi ner till stranden där favoritrestaurangen gjorts om till etn riktig "beach club". Det var uthyrt och musiken var inte direkt i vår smak, någon för landet känd DJ.
Vi åt en bit mat, tog ett par öl, Sofia fortsatte in till stan. Vi stannade ett par timmar sen gick vi hemåt, så skönt att ha nära kanske max hundra meter! Festen fortsatte till morgonkvisten, när vi gick upp runt 6.30-07.00 var det fortfarande fullt ös! strax efter började det packas ihop och det blev lugnt igen.

Innan partyt satte igång på allvar..

Söndagar har blivit rätt heliga för oss, vissa går till kyrkan eller tempel, vi går på brunch! Tänk att det kan vara så gott! vi njuter i fulla drag av den fantastiska lunchbuffen som vi har ätit nästan varje söndag och inte tröttnat alls.

Vårt tempel..
 Glad blir man ialla fall..

Vi fortsatte på balkongen hemma med popcorn för någon middag en dag som denna är det inte tal om!
igår blev det jobb och möten och lite mer jobb...vi hann med en sista tur på stranden och avslutade dagen med en fantastisk middag på LVB (La voile Blanche) Vi förstår inte hur dom alltid kan leverera topp mat!

Den obligatoriska "Tuna Ceviche"
 Espresso Martini till desert..

Nu är det tisdag och vi håller på att packa väskorna för avfärd mot Sverige om ett par timmar. Sofia stannar kvar ett par veckor till och håller ställningarna