Roadtrip Nuwara Eliya..besök från Sverige, Norge & Tyskland..

Idag är det den 22 november,sitter och skriver i ett soligt Colombo efter en härlig promenad på stranden och en god frukost på balkongen.

Road Trip Nuwara Eliya..

Vi har haft besök av Gordo, en kompis från Finse 1222 där Sofia jobbat tidigare år, han stannade några nätter och fick se lite av Colombo, ett väldigt trevligt och lättsamt umgänge. Han åkte vidare till
Hikkaduwa för att utforska strandlivet där medan vi fortsatte att jobba.

Några dagar senare kom ett annat par från Finse (Magda och Marius) jättekul att ses efter alla dessa år.  Gordo kom tillbaka i tid till deras ankomst, så i onsdags-morse hyrde vi en van och styrde mot Nuwara eliya för en av våra berömda roadtrips.Efter ett par timmar med härligt sällskap god öl och slingriga vägar tog vi ett andra(första var ett stopp med frukost,fyllda shorteats lite starka men goda!)stopp i Kitulgala,där blev det lite förfriskningar och även rundvisning av deras nybyggda rum.Hit skickar vi mycket gäster så det var kul att se,mycket fina.

Chauffören tog oss vidare på bästa sätt,(det är inga motorvägar direkt) till vårt mål för natten,ett trevligt litet guesthouse rätt högt beläget i den lilla staden. Våra norska vänner är väldigt vana vid kylan, övriga tyckte det var lite väl friskt när solen gått ner. Vi åt middag på den indiska restaurangen som ligger i anslutning till Grand Hotell. Vi beställde typ hela menyn och rullade ifrån retstaurangen något övermätta, men det var verkligen supergott!
Vi gick tidigt i säng för morgonen efter var vi uppe med tuppen!!

Ölstopp på Rafters Retreat...
Teplockare i Nuwara Eliya...

Marknad på stan...obs fotografering förbjuden....detta såg vi liite för sent ;)
Indisk middag...som sagt..vi rullade hem..

Lite trötta och frusna(det är klart kallare uppe i bergen) åkte vi vidare kl. 05.00 mot Horton plains och Worlds End,en nationalpark med en fantastisk natur och magisk utsikt.
Med endast vatten i ryggsäckarna tog vi en 9 km promenad och efter några timmar hade vi upplevt en vidunderlig utsikt,en skön men jobbig promenad,det märktes att vi var en bit upp bland bergen! Mamma i familjen mådde inte helt hundra, men det är sånt som händer.

Väl framme vid Worlds End var vi tvugna att dela den fantastiska utsikten med ett 20tal kineser i skrikande orangea T-shirtar. Man kan säga att det förtog lite av upplevelsen..men men..

Trötta och nöjda åkte vi tillbaka till Nuwara eliya där vi delade på oss,vårt resesällskap åkte vidare till Sigiriya och vi åkte vidare mot Mount Lavinia med vår fantastiska chaufför.

Soluppgång i Horton Plains..
 Detta borde införas i HELA Sri Lanka..
 On the road...
 Fantastiska Worlds End...
 On the edge..
 Travelresearch..
Mot helgen fick vi ytterligare besök av vår tyska söta vän Nadine som vi träffade i våras och som bodde lite av och till hemma hos oss. Hon ska stanna i Sri Lanka en vecka innan hon åker vidare till Maldiverna för lite dykning. Vi körde lite Colombo Night race på fredagen, och lördagen spenderades hos vår vän Suren på hans hostel i Bolgoda Lake. Ett fantastiskt ställe ...vi åkte båt..lyssnade på musik och snackade skit hela kvällen. Söndagen spenderades självklart på vårt vanliga ställe, Cinnamon Grand brunch ;)

"The Swedish Mixed one" Rosita är även på plats i Colombo :)  och vi har lyckats få till några dejter...hon är busy hon :) i eftermiddag ska vi till Mount Lavinia hotell för att uppdatera om helgen som varit..mycket trevligt..

La Voila Blanche med the mixed one!
 Night Race,,,The Rebublic...
 Cinnamon Red.,.roof top!
Kommande veckan har vi en del möten..vi ska åka till Negombo imorgon och titta på en boat yard...på torsdag ska vi till Kurunegala och träffa Sandra och Selyna och förebereda lite för projekt vi håller på med. Futuraskolan kommer till Sri Lanka i februari och ska besöka RIS (Royal International School) startad av Selyn, för att skapa framtida samarbeten och projekt ihop. Detta kommer vi skriva mer om senare.
Tiden går så fort och vi åker hem om ca 2 veckor...mycket har vi fått gjort, men det finns mycket kvar att göra..

Vi hörs!'

Hiking - Horton Plains - Nuwara Eliya - Road trip - brunch - entreprenörskap
Ing-Marie Berggren

Ha ha kineser som utmärker sig. När vi var på elefantsafarin, var det ett gäng japaner som gapa och skräna när våra guider sa att vi skulle vara tysta så att vi inte skrämde bort elefanterna. Men det struntade de i.
Kram Ing-Marie Berggren

Svar: Typisk! Vi har lite svårt att förstå deras sätt!!!
Kram tillbaka!
Travelresearch

Sara

vilka underbara bilder. Blir såååå ressugen :-)

Svar: Tack! Välkommen att resa med oss,till vackra Sri Lanka!!