Stockholm Travel Show

Hej hej!
Vi sitter nu hemma vid köksbordet och reflekterar lite över helgen som varit...Sthlm Travel Show  varade i 3 dagar och har tagit det mesta av vår energi de senaste veckorna med alla förberedelser...Det är lite som att luften gått ur oss...Anspänningar ..stress osv,. Men vi är riktigt nöjda med våran prestation :)
Wasahamnen när den va som finast :)

Ingen kan säga att vi inte gjorde allt vi kunde i alla fall :) Det har inhandlats möbler, målats skyltar, köpts blommor och dekorationer, lagats mat och allmänt förberett oss mentalt för att vara så taggade som möjligt. Vi har även jobbat hårt för att ha vår nya portal (Sri Lanka- Portalen) så klar som möjligt... Vi hade även en av våra partners på besök enbart för att vara med oss på mässan vilket vi är otroligt glada för!

Tack Ulla för en superprestation :)

Mamma hjälpte oxå till.. Lite ialla fall ;)

Koncentrationen var total ...

På torsdag förmiddag hämtade vi vår partner Clarence på Arlanda och begav oss till Täby för lite lätt lunch. Därefter fick han en fantastisk båttur in till stan av pappa, "Sthlm by water", i strålande sol! Vi har en otroligt vacker stad när vädret visar sig från sin bästa sida. Vi släppte av honom på sitt hotell och åkte hem. Vi packade bilen så gott vi kunde senare på kvällen för att vi bara skulle kunna köra iväg morgonen efter. Vi hade fått låna en bil eftersom alla våra prylar inklusive vår bil typ gått sönder den senaste tiden (väldigt lägligt). Efter att ha ställt in den sista påsen undrade vi hur vi själva skulle få plats i bilen bland bord, stolar och tv-aparater och annat...det skulle bli tight!
Vi gick och la oss tidigt eftersom att vi redan skulle åka runt 06 tiden.
Clarence fick sillunch med lite kallskuret .. Annat än rice and curry ;)

Efter mycket om och men...tolettbesök och omjusteringar i bilen körde vi mot mässan.
Fredagen bjöd på strålande sol och hyfast varmt väder, en perfekt start  på helgen! Mellan kl 07-12, då mässan öppnade, gjorde vi iordning tältet. kl 09.00 var allt klart haha! Kerstin kom även och hjälpte oss med sin goda känsla för inredning och detaljer. Utan henne hade vi förmodligen fortfarande diskuterat hur vi skulle hänga upp tygerna och var i tältet hyllan skulle stå, ingen i fam Englund kan riktigt fatta snabba beslut. Tackvare Kersin gick detta nästan allt för snabbt! Men vi var SÅ nöjda med resultatet! Vår monter kändes lite som ett vardagsrum, färgglatt och hemtrevligt. Vi hade även tagit med vår stora TV hemifrån där vi körde ett bildspel...
När rökelserna var tända och maten klar för servering började de första gästerna komma! Det var en hyfsad jämn anströmmning hela dagen och vi hade en hel del intresserade resenärer som vi förhoppningsvis lyckades övertala att Sri Lanka ska bli deras nästa resmål. Vi träffade även ett gäng som redan köpt resa av oss och som ska åka nu till jul, jättekul att få en personlig relation innan avresan. Efter dagens arbete var vi trötta och nöjda...vi styrde mot Ölbryggan som ligger väldigt lägligt bara några meter från vårt tält för lite AW som vi verkligen tyckte vi gjort oss förstjänta av. Förutom att vi fasade över de överdrivet höga priserna som låg på mer än det tredubbla mot Sri Lanka så möttes vi upp med lite vänner och bekanta. Det var en mycket trevlig eftermiddag som slutade med middag på Sjöcafét. Vår partner var mycket nöjd och njöt av kylan som inte existerar i Sri Lanka, vi tycker han är helkonstig, men kan kanske någonstans förstå att det kan vara skönt att bli lite avkyld ibland...
Allt detta skulle med.. Tydligen..

Trångt var det...

Tältet innan Kerstin varit där..

Hon kan hon den där Kerstin :)
Snart klart...

Fint blev de:D..

... Och stämningen var på topp ...

Team Travelresearch redo!!
Styrelsen..

AW med bästa gänget! :)  efter tuff dag på fältet ..

Lördagen blev lika lyckad som fredagen förutom att vädret inte var lika stabilt, men folket var ändå ute på stan. Många vänner kom förbi och hejade och vi kände oss lite mer varma i kläderna när det kom till att prata för vår vara. Är det någonting vi kan så är det ju Sri Lanka, men det kan vara svårt att veta hur och vad man ska lyfta fram, och hur man fångar folks intresse på bästa sätt. Vi lärde oss mycket denna helg.
Dagen slutade med att vår grannutställare från Destination Gotland kom och bjöd oss på en gotländsk öl i vårt tält och som satte pricken över iét den dagen. Därefter intog vi Ewa och Staffans båt som låg i Wasahamnen för en drink och lite snacks och vi var totalt 8 personer i båten, men inte sjönk den inte...

Därefter tog vi med Clarence ut på stan för att se vad Stockholm hade ordnat för Eurovision Song Contest...Vi började med en öl på Monks i gamla stan...(tjejerna tog bubbel) däefter lite tapas innan vi gick mot Kungsträdgården för att lyssna på årets låtar...Det var fullt med folk...
Vi tog en drink i en av de uppsatta barerna...jag (Sofia) lyckades lura till mig ena bartenderns rosa, glittriga partyhatt :D Den var sååå fin och jag blev överlycklig. Jag fick dessutom ta den med hem i slutet av kvällen...vilken kille! Vi försökte åka hem i tid eftersom att vi hade ännu en dag på mässan kvar...

Working hard :)

Hmm .. Working hard? ;)

Kall men glad!

Hatten som gjorde min dag!!

Söndagen bjöd på 7 grader, regn och blåst! Det absolut sämsta vädret man kan önska sig...det var så kallt och rått att det gick äna in i märgen. Vi som är vana vid 35 graders värme trodde vi skulle avlida efter några timmar, Som tur var hade vi ett värmeelement i tältet vilket nog räddade oss. Vi trodde inte en människa skulle våga sig ut i detta väder, men efter 12 tiden började folket ändå att dyka upp och dagen blev mycket bättre än vad vi någonsin vågat hoppas på!

Vi avslutade vår mässpremiär med en varm vintoddy hemma vid köksbordet och nachos... Det tog timmar att tina upp... Allt som allt är vi supernöjda med vår insats och de kontakter vi lyckats knyta under helgens gång...det kan vara kontakter som är mycket avgörande för vår framtid.

Dunvästen kom på..
Vintoddy..

Idag har vi haft möte med Sri Lankanska Ambassaden i Sthlm...vi hade en del saker att presentera för dom samt  att vi skulle diskutera hur vi kan samarbeta i framtiden. Jättegivande och trevligt. Ambassadören är en riktig superkvinna!

Besök på Ambassaden!

Vi känner alla att vi är mycket trötta efter helgens anspänningar och måste nu ladda om batterierna för kommande veckor som inte kommer bli tomma på jobb..mycket ska planneras och färdigställas..möten ska bokas in och material ska skrivas :) Ingen semester i sikte än haha..