Trip söderut med hela familjen Englund

Utsikt från vår balkong i Hikkaduwa

Hej!!
Som sagt,alla familjemedlemmar samlade! Så kul! Torsdag em,tog vi tåget mot Galle. Vi gick av i Hikkaduwa efter en ca två timmars svettig resa bland nästan bara lokala!
Vi gick direkt ner till stranden,satte oss ganska snart och tog en välbehövlig kall "lion"!
Pelle har inte varit i Hikkaduwa så vi checkade in på vårat förra hotel:Dolphin,de har en fantastisk terass med utsikt över havet!
Redo för syd ..

I väntan på tåget..

Första parkett..

Första lion efter svettig tågresa... Godaste ölen i Pelles liv enligt han själv..

Taget från balkongen.. Första doppet..

Balkonghäng..

Alla ska ju vara med.. 😂
Solnedgång från vår balkong..

Efter en god middag intog vi sköna sängar med både ac och fläkt påslaget i rummen! Efter någon timme slutade allt att fungera! Hjälp! Snacka om panik! Varmt så svetten rann! Vi trodde det var strömavbrott men efter att Lasse hittat proppskåpet och konstaterat att det var jordfelsbrytaren som löst ut kunde vi somna om ca 5 timmar senare!
Det var helt igenbommat på hotellet så det blev frukost på ett annat ställe! Konstigt!
Sen blev det bad,snorkling fotografering av Hikkaduwas fina sköldpaddor innan vi intog en god lunch på en av beachrestaurangerna!
Seneftermiddag på terassen,god Rottimiddag och avslut på en nattklubb,en fantastisk dag!!
Frukost..

Promenad i Hikkaduwa
Så fin havssköldpadda som bor nedanför vårt hotell..

Någon var visst trött..
Lite märklig entertainment på Vabrition nattklubb..

Dagen efter tog vi en tidig simtur och snorkeltur innan frukost.Vid ca 9.30 masade sig personalen till Hotellet så vi åt frukost där,vilken upplevelse! Vi bad om omelett,Nescafé och frukttallrik ( vilket inte ingick i menyn, men som vi ville betala extra för att lägga till) men det ända servitören kunde säga var:"no madam.. Can't  do".. Den där känslan för service infinner sig inte alltid om man säger så.. Det var bara att skratta åt eländet! Vi fick te, scrambled egg och faktiskt till slut en fin frukttallrik!vi checkade ut från hotellet,därefter blev det att slänga sig på en buss som tog oss till Galle! Att åka lokalbuss är som sagt en upplevelse i sig,chauffören har ingen aning om att han har passagerare ombord!! Väl framme i staden promenerade vi runt en stund innan vi tog två tuktuks till vårt nästa mål,Mirissa!
Aja frukost fick vi ju ialla fall..

Nä vi är inga turister..😜 Precis ankomna till staden Galle..

Fina inredningsbutiker  i Galle

Den berömda fyren i Galle

Vi intog våra rum på Mirissa eye och njöt av em på beachen!
Vi inväntade vår tyska vän,Nadine som tillbringat de sista veckorna i Burma! Hon har även jobbat på Mirissa eye.
Vi åt en god fiskmiddag med krabba,fisk och stora räkor!
Kvällen fortsatte i baren med dans och prat,Sofia jobbade som Dj och fixade mycket bra musik hela kvällen till allas glädje! Pelle gjorde "comeback" med fireshow,som han inte gjort på flera år! Han är duktig han!
"Gamlingarna" gick till sängs så ungdomarna fick fortsätta själva till inpå småtimmarna!
Nästa dag tog Lasse och jag(Helena) bussen "hem" till Mount Lavinia igen, vi lämnade Sofia och Pelle kvar i Mirissa för fortsatt beachlife!
I föräldrarnas fotspår.. Mirissa

Vår "hotell -hund" har precis fått en kull utsöta valpar.. Alla har nog en släng ADHD

solnedgång i Mirissa

Några drinkar senare😉

Fire- show!! Lillebror  han kan han..

Nu blir det några veckors jobb och förberedelse inför resemässan på Djurgården i maj! Ska bli så kul och spännande! På återhörande!
Galle - Hikkaduwa - Mirissa - Sri Lanka - beachlife - familje-trip - familjeliv - snorkling - travelresearch