En fot i varje land?

Hej hopp!
Nu har vi efter 15 timmars flygresa kommit innanför dörren i Täby... vi möttes av Anders hemgren på Arlanda :) (tack för det Anders) 2 grader och sol. Det går inte riktigt att beskriva känslan av att ena sekunden ligga på en tropisk strand bland palmer och kokosnötter i 30graders värme på andra sidan jorden och andra sekunden sitta runt köksbordet och dricka kaffe igen. Det känns lite som att de senaste månaderna varit en häftig dröm...motgångar och framgångar...upp och ner som det alltid är i livet var man än befinner sig någonstans, men generellt är vi alla supernöjda med tiden som varit, och förhoppningsvis med tiden som kommer...vi har så många planer gå gång och så mycket som måste fixas med..så inte blir det semester än på länge..

Åland vs Sri Lanka

Sista tiden i Sri Lanka var ganska häktisk..alla möten som skulle hinnas med..restauranger som skulle besökas..vänner som skulle sägas hej då till tiden gick så snabbt att ingen riktigt fattade att vi skulle resa när dagen kom. Jag (sofia) och pappa låg på stranden bara en timme innan taxin skulle komma haha..

Sista veckan började med ett middagsmöte med fina Sandra som är grundare av företaget Selyn som vi jobbar väldigt nära med. Dom har lite blivit som vår familj på Sri Lanka som vi stöttar så mycket vi kan på olika sätt. Sandra körde ända från Kurunegala (4h från Colombo) endast för att träffa oss och säga hej då. Vi pratae lite om tiden som gått samt planer för framtiden där vi, som jag tidigare berättat, har planer på att försöka starta upp en vänskola i Sverige i samarbete med RIIS (Royal International School) och Selyn.

Sandra och pappa

Dagen efter.. onsdag, började med ett frukostmöte på Kingsbury hotel med en kille från våra partner Penthouse...lite planer som min kära far håller på att sy ihop vilket ser mycket lovande ut...Därefter åkte pappa vidare till ett annat möte för att därefter hämta upp våra tyger och dekorationer hos Selyn för vår monter till mässan nu i maj. Jag och mamma åkte och handlade och väntade på stranden :)
Det blev en god middag på stammisrestaurangen La Voile Blanche, i särklass godaste maten i Colombo!
Eftermiddag på stranden..

La voilà blanche 😊

Kaffedrink på maten..

Helgen flöt på rätt lugnt. På lördag förmiddag åkte jag  och pappa in till Colombo för ett sista möte med vår webdesigner Hass. Vi håller ju på att öppna vår nya marknadsplats : SriLanka-Portalen och måste då lära oss att redigera i programmet haha...ja pappa har lite att jobba med då den världen är lite ny för honom. Mamma var sjuk så vi gick själva ner och åt middag på stranden. Innan vi gick hem tog vi en sväng förbi bar/klubben Shore By O som ligger nära där vi bor..vi tog en sista drink medan vi lyssnade på lite musik och pratade om månadrna som gått. Vi kom överens om att det var ju en skit bra ide att ta en sista sväng om på dansgolvet innan vi flyger hem. Jag önskade min favoritlåt och lovade DJ´n att som tack skulle vi dansa...han bara nickade och satte på låten. Nu var vi lixom tvingade att dansa på det helt öde dansgolvet...oj då! Nog för att Lankeser kan dansa..men denna typ av bugg med ryckiga svängar och snurrar hade nog ingen skådat  under Shore By O´s historia..Dom såg väldigt förvånade ut och det var ingen på hela stället som inte stod upp och klappade takten innan vi totalt slut och färdiga som dansare drack upp det sista av drinken och lämnade stället. Dom kom....dom gick...och ja...dom gick hem haha...Nu kommer dom i alla fall ihåg fam Englund  tror jag ;)
En lyckad kväll-

Dagen efter var det dags för den sista champange brunchen...vår vän Hass (rugbyspelare och personlig tränare) kom också med! Han hade varit på bröllopp dagen innan..eller natten innan..men det verkade inte hindra honom från att utnyttja "all u can eat and drink" till fullo! Vi hade det super trevligt! Några flaskor  och en hel del sushi och sashimi senare drog vi en sista drink på Ozo i solnedgången! En perfekt avslutning!
Hass beklagade sig liiite på måndagsmorgonen....men men...smällar man får ta!

The gang..tyder ingen tvekan om vem som är längst!

Selfie.. 😉

Ozo...😎

Vi ägnade måndagen åt att packa det sista för att tidig eftermiddag stänga igen lägenheten och resa mot kallare breddgrader igen! Det var en konstig känsla....men då vi lämnat en hel del packning...och bokat lägenheten i höst...känns det som att vi definitivt kommer tillbaka! Det blir i alla fall lugnt på De seraam Road nu framöver.. haha!

lite svårt att slita oss från stranden ..

Redo att åka..

Dyr middag på Dohas flygplats..

Hemma igen!

Nu ska vi ladda inför mässan den 13e maj!